tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

( 23 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: Μαρία Σκαμπαρδώνη | Σάββατο, 28.10.17 10:23
 

 Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς, νέοι ζεν πρεμιέ βλέπουν το φως της δημοσιότητας κάνοντας πολλές γυναικείες καρδιές να χτυπούν δυνατότερα. Όμως, υπήρξαν και μερικές εμβληματικές μορφές στο παγκόσμιο σινεμά που όσα χρόνια και αν πέρασαν δεν έχασαν τη λάμψη και την αίγλη τους, τόσο άνδρες όσο και γυναίκες. Πάμε να κάνουμε μία αναδρομή σε μερικές από τις μεγαλύτερες μορφές του παγκόσμιου κινηματογράφου;

• Humphrey Bogart: Ένας από τους σπουδαιότερους άνδρες σταρ όλων των εποχών, άφησε εποχή τόσο για τις ερμηνείες του σε σπουδαίες ταινίες αλλά και για την αρρενωπή εμφάνιση και το στητό του παράστημα. Σταθμός στην καριέρα του υπήρξε ο πρωταγωνιστικός ρόλος στην κορυφαία ταινία «Καζαμπλάνκα» όπου συμπρωταγωνίστησε με την Ingrid Bergman, χαρίζοντας στο Παγκόσμιο σινεμά μία από τις σπουδαιότερες ιστορίες αγάπης. Άλλες αξιόλογες εμφανίσεις του υπήρξαν εκείνες στις ταινίες: το απολιθωμένο δάσος (1936), το γεράκι της Μάλτας (1941), αλλά και στην ταινία που του χάρισε το Όσκαρ το 1951, Η βασίλισσα της Αφρικής. Ο γάμος του με την επίσης μεγάλη σταρ Lauren Bacall βρισκόταν πάντοτε στο φως της δημοσιότητας. Πέθανε το 1957 στο Λος Άντζελες, σε ηλικία 57 ετών από καρκίνο.

Humphrey Bogart

• Bette Davis: Μία γυναίκα που, πραγματικά, ο χαρακτηρισμός «ιερό τέρας» του κινηματογράφου της αξίζει δικαιωματικά. Οι συγκλονιστικές ερμηνείες αλλά και η αγριωπή της εμφάνιση την έκαναν να θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών. Ανήκει στις ηθοποιούς που κατάφεραν να εξασφαλίσουν έντεκα υποψηφιότητες για Όσκαρ, ρεκόρ που κατάφεραν να ξεπεράσουν μόνο η Μέριλ Στριπ με είκοσι, ο Τζακ Νίκολσον με δώδεκα και η Κάθριν Χέμπορν με δώδεκα. Κατάφερε να το κερδίσει δύο φορές με τις ταινίες: Μία επικίνδυνη γυναίκα το 1935 και Ζέζεμπελ το 1938. Σπουδαίες εμφανίσεις της υπήρξαν επίσης και στις ταινίες Ανθρώπινη Δουλεία (1934), Όλα για την Εύα (1950) και Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν; (1962). Η Bette Davis υποδυόταν συνήθως σκληρές και αντιπαθείς γυναίκες και το βλοσυρό βλέμμα το οποίο διέθετε τη βοηθούσε πολύ στην πειστικότητα του ρόλου. Θεωρείται «ιερό τέρας» του κινηματογράφου και διαχρονικά η υποκριτική της τεχνική και ικανότητα θαυμάζεται από ηθοποιούς όλων των εποχών. Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών στις 6 Οκτωβρίου του 1989, χτυπημένη από τον καρκίνο του μαστού.

Bette Davis

• James Dean: Ο οργισμένος έφηβος που έγινε αφίσα σε εκατομμύρια εφηβικά δωμάτια σε όλο τον κόσμο και που η ζωή του τελείωσε βίαια και απότομα, σε ηλικία μόνο 24 ετών, μετά από αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Στη σύντομη ζωή του πρόλαβε να πρωταγωνιστήσει σε τρεις ταινίες: Επαναστάτης Χωρίς Αιτία (1955), Ανατολικά της Εδέμ (1955) και ο Γίγας (1956), οι οποίες έδωσαν διαστάσεις θρύλου στο όνομά του. Παραμένει ακόμα και σήμερα, ένα άφθαρτο και διαχρονικό είδωλο της εφηβικής επαναστατικότητας και αντίδρασης. 

James Dean

• Vivien Leigh: Η αθάνατη πρωταγωνίστρια του «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» που έγινε περισσότερο γνωστή για τη σπάνια ομορφιά της και λιγότερο για την υποκριτική της δεινότητα, έχει κερδίσει μία θέση στις πιο διαχρονικές σταρ όλων των εποχών. Ό ρόλος της ως Σκάρλετ Ο’ Χάρα στο ανεπανάληπτο Όσα Παίρνει ο Άνεμος (1939), της χάρισε μία θέση στην αθανασία και της χάρισε το πρώτο Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου στην καριέρα της. Το δεύτερο Όσκαρ ήρθε για το ρόλο της ως Μπλανς στην ταινία Λεωφορείον ο Πόθος (1951). Η σπάνια ομορφιά της πολλές φορές δε διευκόλυνε την αναγνώριση του ταλέντου της. Ούσα φιλάσθενη από νεαρή ηλικία, έπασχε από διπολική διαταραχή αλλά και φυματίωση, την αιτία που προκάλεσε τελικά και το θάνατό της σε ηλικία μόνο 53 ετών, στις 8 Ιουλίου 1967. Αύριο είναι μία καινούργια μέρα…

Vivien Leigh

• Marlon Brando: Δε θα μπορούσε από τη λίστα αυτή να λείπει ο Μάρλον Μπράντο, ένας από τους σημαντικότερους του 20ου αιώνα. Οι εξαιρετικές υποκριτικές ικανότητες αλλά και η εικόνα του ασυμβίβαστου, επαναστάτη νέου που εισήγαγε στην υποκριτική τέχνη, επηρέασαν μεταγενέστερους ηθοποιούς, όπως τον James Dean. Η συμμετοχή του στην επική τριλογία Νονός (1972) , στο Λεωφορείον ο Πόθος ( 1951) και Αποκάλυψη Τώρα! (1979), θα μείνει για πάντα χαραγμένη στο μυαλό κάθε φανατικού σινεφίλ. Αξέχαστη έμεινε επίσης η κίνηση του Μπράντο να μην παραλάβει το Όσκαρ, διαμαρτυρόμενος με αυτό τον τρόπο για την κακοποίηση των αυτοχθόνων Ινδιάνων στις ΗΠΑ. Η προσωπική του ζωή ήταν πάντοτε άστατη και περιλάμβανε πολλές σχέσεις, πολλά παιδιά, καταχρήσεις και μπλεξίματα ακόμα και με το νόμο. Όλα αυτά συνετέλεσαν στην επιβάρυνση της υγείας του και εν τέλει στο θάνατό του την 1η Ιουλίου του 2004, σε ηλικία 80 ετών.

Marlon Brando

• Ingrid Bergman: Ακόμα ένα «ιερό τέρας» του Παγκόσμιου σινεμά, η Μπέργκμαν άφησε το στίγμα της όταν πρωταγωνίστησε στη θρυλική Καζαμπλάνκα, ενώ στη διάρκεια της καριέρας της τιμήθηκε με τρία Όσκαρ (Εφιάλτης 1944). Έφυγε από τη ζωή στις 29 Αυγούστου του 1982, σε ηλικία 69 ετών χτυπημένη και αυτή από τον καρκίνο του μαστού.

Ingrid Bergman

• Clark Gable: Λεγόταν απλώς The King (ο βασιλιάς). Ο άνθρωπος που θεωρούσε καθαρά γυναικεία την ταινία Όσα Παίρνει ο Άνεμος, τελικά έμεινε στην ιστορία για το ρόλο του Rhett Butler αλλά και για τη σπουδαιότερη ατάκα που ακούστηκε ποτέ στο Παγκόσμιο σινεμά: Ειλικρινά, αγαπητή μου, δε δίνω δεκάρα (Frankly, my dear, I don’t give a damn). Βραβεύτηκε με Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου το 1934 για την ταινία του Φρανκ Κάπρα «Συνέβη μία Νύχτα» (It happened one night). Πέθανε το 1960 από έμφραγμα του μυοκαρδίου, σε ηλικία 59 ετών.

Clark Gable

• Audrey Hepburn: Όσες εκφράσεις και να χρησιμοποιήσεις, νομίζω δεν επαρκούν για να περιγράψουν την ομορφιά και την κομψότητα της γυναίκας αυτής που άφησε το στίγμα της. Η σκηνή όπου περπατάει με το μαύρο φόρεμα στους τίτλους έναρξης του Breakfast at Tiffany’s, χάρισε στο Παγκόσμιο σινεμά ένα διαχρονικό πρότυπο κομψής και σοβαρής ταυτόχρονα γυναίκας η οποία συνδύαζε εκπληκτικά την εξωτερική εμφάνιση με την εσωτερική καλλιέργεια.

Audrey Hepburn

• Cary Grant: Ο Κάρι Γκραντ ανήκει και αυτός στους διαχρονικούς σταρ του σινεμά. Η συνεργασία του με τον μετρ του τρόμου, Άλφρεντ Χίτσκοκ και τη συμμετοχή του στις ταινίες του Υποψίες (1941), Υπόθεση Νοτόριους (1946) και το Κυνήγι του Κλέφτη (1955), αποτέλεσε μία σπουδαία περίοδο στην κινηματογραφική του καριέρα. Σημαντικές ταινίες του είναι επίσης το Διαζύγιο με Προθεσμία (The Awful Truth, 1937), Η Γυναίκα με τη Λεοπάρδαλη (Bringing Up Baby, 1938), Κοινωνικά σκάνδαλα (The Philadelphia Story, 1940), Ξαναπαντρεύομαι τη γυναίκα μου (His Girl Friday, 1940). Πέθανε σε ηλικία 82 ετών από εγκεφαλική αιμορραγία το 1986, στις 29 Νοεμβρίου.

Cary Grant

• Sophia Loren: Μία γυναίκα σύμβολο του σεξ και τιμημένη με Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για την ταινία Η ατιμασμένη (1960). Ταινίες όπως το Παιδί και το Δελφίνι (1957) της χάρισαν αιώνια δόξα και αίγλη. Πλέον απολαμβάνει τη ζωή ως μία γυναίκα 83 ετών η οποία ακόμα και τώρα παραμένει θηλυκό και ένα πλάσμα γεμάτο ζωή.

Sophia Loren

Οι διαχρονικοί σταρ φυσικά είναι και άλλοι τους οποίους σκοπεύω να τιμήσω σε ένα δεύτερο αφιέρωμα.

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Όταν ο «βασιλιάς» Έλβις Πρίσλεϊ βίωνε την αποτυχία

Λένε πως η αποτυχία είναι απαραίτητη για την ίδια την επιτυχία και πως αν δεν αποτύχεις δε θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την ολοκληρωτική χαρά της επιτυχίας. Και αυτό επιβεβαιώνεται και από τις ίδιες τις καριέρες διάσημων ανθρώπων οι οποίοι αν και έγιναν μύθοι κα θεωρήθηκαν σύμβολα, βίωσαν στα πρώτα τους βήματα την απόρριψη και την…

«Λόγω Τιμής»: Η μεγάλη επιστροφή της θρυλικής παρέας 20 χρόνια μετά

Η φημολογούμενη μεγάλη τηλεοπτική επιστροφή της δημοφιλούς σειράς του MEGA «Λόγω Τιμής», που πολύς κόσμος περίμενε καιρό τώρα με αγωνία, προαναγγέλθηκε και επισήμως με τρέιλερ που «ανέβηκε» στο Youtube, το οποίο έγινε αμέσως viral. Πρωταγωνιστές παραμένουν οι ίδιοι, δηλαδή οι Άλκης Κούρκουλος, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Βίκυ Βολιώτη,…

Βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ για το «EGEO - Η θάλασσα για μένα»

Το Α’ Βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Short Cuts στη Σερβία, στην κατηγορία Οικολογία, κέρδισε το ντοκιμαντέρ «EGEO - Η θάλασσα για μένα», σκηνοθεσίας Βίκυς Μαρκολέφα και Bastian Fischer. Το ντοκιμαντέρ διακρίθηκε ανάμεσα σε δεκάδες αξιόλογες συμμετοχές και φιναλίστ από εννέα χώρες. Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στις…

Η γάτα είναι μία γυναίκα

Μία γυναίκα είναι και η γάτα, τολμηρή και γοητευτική. Έρχεται κοντά σου όταν θέλει αγκαλιές, ενώ σε διώχνει όταν είναι άκεφη.  Μία γυναίκα είναι και η γάτα, τον εαυτό της αγαπά. Από την Αίγυπτο μέχρι σήμερα, τον εαυτό της θεωρεί θεά. Μία γυναίκα είναι και η γάτα, ξέρει πώς να συμπεριφερθεί; Αυτό που θέλει να αποκτήσει, στο τέλος στην…

Ομαδική έκθεση φωτογραφίας “Photo Works” στο Booze

Τα εγκαίνια της ομαδικής έκθεσης φωτογραφίας με τίτλο "Photo Works" θα λάβουν χώρα στο Booze τo Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου στις 21:00. Η έκθεση, την οποία επιμελείται ο γνωστός φωτογράφος Βασίλης Γεροντάκος, θα διαρκέσει έως και τις 23 Σεπτεμβρίου. Στα φωτογραφικά έργα της έκθεσης αποτυπώνεται η προσπάθεια των φωτογράφων να αφομοιώσουν τις…

Θέλει θυσίες ο έρωτας

Τσιγάρα αναμμένα, τασάκια γεμάτα από αυτά. Πόρτες κλειστές, νεύρα ταραγμένα που ξεσπούν παντού. Μάτια δακρυσμένα, χείλη που περιμένουν με ανυπομονησία – και ας ξέρουν πως μπορεί να μη γευτούν φιλί. Θυμός που ξεσπάει σε αντικείμενα άψυχα και τηλεφωνήματα που παραμένουν αναπάντητα. Θέλει θυσίες ο έρωτας. Πέφτεις μέσα στη φωτιά και ας…

Back in Time

Ελληνικές ταινίες στα Όσκαρ

Ο ελληνικός κινηματογράφος ξεκίνησε την ανάπτυξή του στα μέσα της…

Θεόφιλος Καΐρης, ο φιλόσοφος της νεότερης Ελλάδας που ξεπέρασε τα εσκαμμένα

Ο Θεόφιλος Καΐρης, ακολούθησε την μοίρα όλων των μεγάλων διανοητών,…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Γεώργιος Παπανικολάου, ένας σπουδαίος Έλληνας

Πώς μπορείς να μείνεις αδιάφορη απέναντι σε έναν άνθρωπο που…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης