Για να κόψετε το κάπνισμα

5 1 1 1 1 1 Βαθμολογία 5.00 (1 Ψήφος)

cigarette3_big.jpgΤο κάπνισμα κάνει κακό στην υγειά, στην επιδερμίδα, στην εμφάνιση, στην ομορφιά. Αν αποφασίσατε να κόψετε το τσιγάρο, μάθετε ποιες τροφές θα σας βοηθήσουν να τα καταφέρετε.

Κουράζεσαι, δυσανασχετείς, δεν αναπνέεις σωστά, εισπνέεις καρκινογόνες ουσίες. Η επιδερμίδα σου είναι θαμπή. Η πρόωρη γήρανση είναι στο τσεπάκι σου. Οι πνεύμονες σου αντιδρούν. Και σαν να μη φτάνουν όλα αυτά, έρχεται και ο κοινωνικός αποκλεισμός. Ήδη στην Αγγλία, τη Σκοτία, την Ιρλανδία, την Αμερική το κάπνισμα σε δημόσιους χώρους απαγορεύεται. Το ίδιο θα ισχύσει και στη Γαλλία από τον Ιανουάριο του 2008. Αρχίζεις να το σκέφτεσαι σοβαρά.

Το τσιγάρο στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους καπνιστών που προβλέπει ο νόμος χάνει την απόλαυση του. Χάνει τη lifestyle πλευρά του και γίνεται εθισμός και μόνο. Το σκέφτεσαι πιο σοβαρά. Η πίεση δεν ασκείται πια μόνο από τον οργανισμό σου αλλά και από το περιβάλλον σου. Το παίρνεις απόφαση. Το πήρες απόφαση...

Και τώρα πια έχεις να ντιλάρεις με την αϋπνία, την υπερένταση, τα νεύρα αλλά και την πρόσληψη κιλών. Αυτό το τελευταίο κυρίως είναι και ένας λόγος που σε κάνει να αμφισβητείς την απόφαση σου. Δεν υπάρχει λόγος. Μικρά διατροφικά τρικ θα σε βοηθήσουν. Και το κάπνισμα να κόψεις με απόλυτη επιτυχία, και κιλά να μην πάρεις.

Πρωινό
Μία λεπτή φέτα από πολύσπορο ψωμί ή ένα μπολ αναποφλοίωτα δημητριακά είναι ό,τι καλύτερο για να ξεκινήσει η μέρα. Οι περισσότεροι καπνιστές έχουν την κακή συνήθεια να παραλείπουν το πρωινό. Είναι μια συνήθεια που πρέπει να αλλάξει οπωσδήποτε.

Σνακ
Κάθε λίγες ώρες είναι καλό να τρώτε σνακ που αφομοιώνονται αργά και διατηρούν το γλυκαιμικό δείκτη σε φυσιολογικά επίπεδα τις πρωινές ώρες μειώνοντας έτσι τη στέρηση της νικοτίνης. Μια πολύ καλή επιλογή είναι μερικά αποξηραμένα βερίκοκα, ένα μήλο, ένα γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, ένα κουλουράκι βρώμης ή μία ακόμα φέτα ψωμί πολύσπορο.

Ο γλυκαιμικός δείκτης διατηρείται έτσι σε φυσιολογικά επίπεδα και το νευρικό σύστημα σε ηρεμία. Είναι επίσης ιδανικές τροφές ώστε να έχετε πάντα πολύ καλή διάθεση. Πράγμα σημαντικό, μιας και οι περισσότεροι καπνιστές υποφέρουν από κατάθλιψη, νεύρα και κακή διάθεση όταν κόβουν το κάπνισμα.

Μεσημεριανό
Η γαλοπούλα, το κοτόπουλο, το χοιρινό αλλά και τα κόκκινα φασόλια kidney, τα φιστίκια, το σκουμπρί και οι σαρδέλες είναι οι καλύτερες τροφές που θα βοηθήσουν στην προσπάθεια σας να κόψετε το κάπνισμα. Είναι όλες πλούσιες σε μια ουσία που λέγεται τριπτοφάνη, ένα είδος πρωτεΐνης κρίσιμης για την παραγωγή σεροτονίνης.

Είναι πολύ βασικό να τρώτε καθημερινά πρωτείνη και ειδικά στο μεσημεριανό. Θα σας βοηθήσει να είστε σε εγρήγορση. Πολύ καλές επιλογές είναι το άπαχο ψάρι ή κρέας, τα αβγά, τα όσπρια και τα λαχανικά αλλά και τα φασόλια σόγιας. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι τσίχλες βοηθούν γιατί σας κρατούν απασχολημένες. Προτιμήστε αυτές χωρίς ζάχαρη.

Βράδυ
Επιλέξτε ελαφρύ βραδινό και αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ που είναι συνδεδεμένο με το τσιγάρο. Πριν τον ύπνο φτιάξτε ένα ζεστό γάλα. Θα σας βοηθήσει να ηρεμήσετε και να απολαύσετε έναν καλό ύπνο. To 25% των καπνιστών που προσπαθούν να κόψουν το κάπνισμα έχουν διαταραχές ύπνου. Επίσης μια καλή επιλογή είναι το χαμομήλι, γιατί έχει συστατικά που βοηθούν στη χαλάρωση και βοηθούν το νυχτερινό ύπνο.

Μην καταναλώνετε καφέ και αναψυκτικά τουλάχιστον τέσσερις ώρες πριν πέσετε για ύπνο. Περιέχουν καφεΐνη και διεγείρουν το νευρικό σύστημα.

Έκοψα το κάπνισμα, έβαλα κιλά
Μόλις ξεπεράσετε τα στερητικά σύνδρομα που είναι πιο έντονα την πρώτη εβδομάδα, πρέπει να προσέξετε να μην πάρετε βάρος. Αυτό είναι πολύ συνηθισμένο και, σύμφωνα με έρευνες, αποτελεί την πιο μεγάλη αγωνία όσων επιθυμούν να κόψουν το κάπνισμα. Η αλήθεια είναι ότι η νικοτίνη μειώνει την όρεξη για φαγητό. Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι κάθε τσιγάρο αυξάνει το μεταβολικό ρυθμό κατά 7% για 30 λεπτά. Ο συνδυασμός πείνας αλλά και αγωνίας για το «τι να κάνω με τα χέρια μου» είναι ό,τι χειρότερο για να πάρετε κιλά. Προσοχή!

Το νέο χάπι που βοηθάει να κόψετε το κάπνισμα
Το νέο φαρμακευτικό χάπι, το οποίο θα χορηγείται μόνο με ιατρική συνταγή, έχει παρόμοια δράση στον εγκέφαλο με την εθιστική νικοτίνη. Το νέο φάρμακο περιορίζει σημαντικά τα στερητικά συμπτώματα από την έλλειψη του τσιγάρου και αυξάνει την πιθανότητα οριστικής διακοπής. Έχει πάρει την έγκριση της Κομισιόν από πέρυσι και σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης θεωρείται το πιο αποτελεσματικό σε σχέση με όλα τα άλλα αντικαπνιστικά χάπια.

- Οι καπνιστές ξεκινούν την αγωγή μία ή δύο εβδομάδες πριν από την περίοδο που έχουν αποφασίσει να κόψουν το κάπνισμα.
- Η δόση αυξάνεται στη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας και στη συνέχεια διατηρείται σταθερή.
- Η θεραπεία διαρκεί το πολύ 12 εβδομάδες και στη συνέχεια ο γιατρός θα αποφασίσει αν ο ασθενής θα συνεχίσει ή όχι την αγωγή.
- Η λήψη του φαρμάκου όμως έχει και κάποιες ανεπιθύμητες παρενέργειες όπως ναυτία, πονοκέφαλο, γαστρεντερικές διαταραχές και αϋπνία.

Anti-smoking tips
• Παρατηρήστε σε ποιες στιγμές ανάβετε τσιγάρο.
• Αποφασίστε αν είναι για σας «απόλυτα απαραίτητο».
• Εντοπίστε πότε ανάβετε τσιγάρο μηχανικά.
• Προτιμήστε τη γυμναστική, το σεξ, τις βόλτες αλλά και τις ασκήσεις αναπνοής.
• Γενικά τα ηρεμιστικά χάπια δεν ενδείκνυνται, γιατί πολλές φορές
προκαλούν εξάρτηση.
• Πίνετε πολύ νερό για να αποτοξινώνεται συχνά ο οργανισμός και να αποβάλλει έτσι μεγάλη ποσότητα νικοτίνης. Θα μπορέσετε να απαλλαγείτε πιο γρήγορα από το σύνδρομο της στέρησης.

Πηγή: Περιοδικό "Diva"

Please publish modules in offcanvas position.